І. Правила проведення комплексів зі стретчингу
Навантаження не повинно не бути занадто великим, щоб не травмувати м’язи і суглоби, та від заняття до заняття його слід збільшувати.
Дихання під час виконання вправ не повинно затримуватись. Кожну вправу починати з вдиху (винятком є нахили, перед якими необхідно робити видох).
Усі вправи робити повільно і думати про ті м’язи, які приймають участь у русі. Для того, щоб це виходило краще, слід витримувати кожну поставу деякий час (до 30с). При цьому дочекайтесь такого становища, коли м’язи розслабляться після розтягнення. Це – правильна техніка. Якщо ви відчули, що напруга не зникає, а, навпаки, з’явилась різка тягнуча біль, то ви перетягнули м’язу і так сильно тягнути не слід. Зменшить напруження, доти вправа не стане безболісною.
Обов’язково вибирайте поставу так, щоб положення тіла було стійким – без цього не буде необхідної концентрації на ті м’язи, які ви розтягуєте.
Ця методика направлена на активізацію захистних сил організму, на оволодіння навичками досконалого управління своїм тілом та психоенерге-тичною саморегуляцією, на розвиток і визволення прихованих творчих и оздоровчих можливостей усвідомлення, що призводить до покращення здоров’я дітей.
ІІ. Вимоги до проведення занять з стретчингу
Починати займатися з дітьми ігровим стретчингом та фітбол- гімнастикою краще з молодшого віку. Спочатку впроваджуючи деякі вправи в заняття в молодшій групі. А вже з середнього віку (5 років) у дітей формується наглядно-образне мислення, що дозволяє з найбільшою ефективністю виконувати імітаційні рухи, найбільш точно і емоційно виразніше. Але потрібно постійно привчати до сприйняття словесної інформації, коротко, чітко пояснюючи під час вправи, що робиться правильно й чому (ніжки прямі, носочки витягнуті).
Під час проведення занять здійснюються рішення наступних задач:
Навчання дітей різним видам імітаційних рухів ігрового стретчига;
Звертати увагу дітей на точність виконання рухів, передачу характерних особливостей образу;
Розвиток фізичних якостей: м’язової сили, спритності, витривалості, гнучкості; розвитку психічних якостей: уваги, пам’яті, уяві, розумовим здібностям;
Вихованню моральних якостей, комунікабельності;
Підтримання інтересу до заняття;
Укріплення кістково-мя`зової системи, підвищення функціональної діяльності органів і систем організму;
Створення умов для позитивного психоемоційного стану дітей.
ІІІ. Принципи побудови комплексів зі стретчингу
На кожному занятті діти повинні робити 9 – 10 вправ для різних груп м’язів. Для рівномірного навантаження на все тіло дитини, вправи повинні чергуватися.
За одне заняття виконуються:
2 – 3 вправи для м’язів живота шляхом прогину назад;
2 – 3 вправи для зміцнення хребта шляхом нахилу вперед;
1 вправа зміцнення хребта шляхом нахилу вперед;
2 – 3 вправи для зміцнення м’язів спини і тазового поясу;
1 – 2 вправи для зміцнення м’язів ніг;
1 – 2 вправи для розвитку стоп;
1 вправа для розвитку плечового поясу або на рівновагу.
Методика стретчинга достатньо індивідуальна.
IY. Рекомендовані параметри тренувань
Дозування вправ від 2 до 10 вправ для всіх вікових груп.
Кількість вправ в комплексі від 4 до 10.
Кількість повторень одної вправи від 2 до 8 разів, з відпочинком між повтореннями – 10-30 с. ( молодша група – 4-5 р., середня – 5-6 р., старша 6-8 разів)
Тривалість одного повторення – 10-20с.
Сумарна тривалість навантаження від 10 до 35 хв.
Характер відпочинку – повне розслаблення, біг, активний відпочинок.
Засвоюючи вправи, досягаючи необхідних навичок, якості і швидкості виконання, дитина здатна співвідносити свої дії з музичним ритмом і тоді музичний супровід стає необхідним.
Час виконання вправ 9-10 хв. Між вправами ≈ 1хв. діти вчаться сидіти прямо.