ВСТУП
Освітня програма комунального дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №71 «Золота рибка» на 2020-2021 навчальний рік розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012 року.
Освітня програма діяльності дошкільного навчального закладу зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя та створення умов для соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.
Освітня програма визначає:
- загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);
- перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;
- форми організації освітнього процесу;
- систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ДОШКІЛЬНИЙ ЗАКЛАД
Повна назва: Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 71 «Золота рибка» комбінованого типу Краматорської міської ради.
Адреса закладу: 84331, Донецька обл., м.Краматорськ, бул. Краматорський, 18-А
Телефон: (06264)5-03-47
E–mail : sad71krm@ukr.net
Дата заснування закладу: 01.06.1980р.
Напрям роботи: художньо-естетичний
Мова навчання: Українська
Завідувач закладу: Ушкало Яна Євгенівна
Вихователь-методист закладу: Непоп Ольга Віталіївна
У дошкільному навчальному закладі створені оптимальні умови для організації життєдіяльності, виховання та оздоровлення дітей.
До послуг дітей:
- 1 спортивний зал;
- плавальний басейн;
- ізостудія « Чарівний пензлик»;
- музичний зал.
За проектом число місць становить 166. В 2019-2020 навчальному році дошкільний заклад відвідувало 209 дітей. Таким чином заклад працює з перевантаженням на 12,7%.
№ | Відомості | Показники |
1. | Мова навчання: | |
українська | 10 груп | |
2. | Кількість груп усього | 10 |
раннього віку | 2 | |
дошкільного віку | 8 | |
3. | Режим роботи груп: | |
9,5 годин | 7 | |
12 годин | 3 |
В дошкільному закладі функціонують групи з пріоритетними напрямками роботи:
- 2 групи з художньо-естетичного напрямку – № 9, 4;
- 1 група з театрального напрямку – № 11;
- 1 група з вивчення іноземної мови – № 7;
- 1 група з екологічного напрямку – № 10;
- 3 групи для дітей з порушенням постави і стопи – № 3, 6, 8.
У минулому навчальному році педагогами закладу була організована робота 2 гуртків:
- фізкультурного – «Іскра» – керівник: інструктор з фізкультури – Потапенко Т.С;
- музичного – «Барбарики» – керівник: Кудрявцева Л.П.
Кадрове забеспечення
Успішному та якісному вирішенню освітніх завдань дошкільного закладу сприяє кадрове забезпечення. На даний момент ДНЗ повністю укомплектований співробітниками і становить 60 працівників, з яких 25 – педагогічний персонал, 35 – обслуговуючий персонал. Серед педагогічних працівників:
- завідувач – 1;
- вихователь-методист – 1;
- вихователі – 20 (з них 1 – у відпустці з догляду за дитиною);
- інструктор з фізичної культури – 2;
- музичний керівник – 2;
- керівник ізостудії – 1
Освітньо-кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів
дошкільного навчального закладу
№ п/п | П.І.Б. | Посада | Педагогічний стаж |
Освіта
| Результат атестації |
1 | Ушкало Яна Євгеніївна | завідувач | 25 | вища | Підтверджено «Спеціаліст вищої категорії» |
2 | Непоп Ольга Віталіївна | вихователь-методист | 25 | вища | Підтверджено «Спеціаліст» вих. методист |
3 | Балалаев Микола Іванович | інст. з фізкультури | 30 | вища | Підтверджено «Спеціаліст вищої категорії» |
4 | Гейко Ірина Борисівна
| вихователь | 36 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
5 | Гришина Наталія Вікторівна | вихователь | 26 | вища | Вставлено «Спеціаліст І категорії» |
6 | Давидова Оксана Євгеніївна | вихователь | 18 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
7 | Іващенко Наталія Володимирівна
| вихователь | 24 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІІ категорії» |
8 | Кахнюк Анна Миколаївна | вихователь | 26 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
9 | Кудрявцева Лілія Павлівна | муз керівник | 21 | вища | Встановлено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорію» |
10 | Козлова Олена Миколаївна
| вихователь | 26 | повна загально- середня (пед.клас)
| Підтверджено «Спеціаліст» |
11 | Кириченко Оксана Володимирівна
| вихователь | 23 | вища | Підтверджено «Спеціаліст І категорії» |
12 | Литвинова Любов Ярославна | вихователь | 21 | вища | Підтверджено «Спеціаліст ІІ категорії» |
13 | Литнева Інна Володимирівна | вихователь | 30 | вища | Підтверджено «Спеціаліст I категорії» |
14 | Магда Галина Анатоліївна | вихователь | 25 | вища | Підтверджено «Спеціаліст IІ категорії» |
15 | Малихіна Анна Миколаївна | вихователь | 3 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІІ категорії» |
16 | Омісь Тамара Іванівна | вихователь | 36 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
17 | Орлова Ірина Валеріївна | вихователь
| 9 | вища | Підтверджено «Спеціаліст» |
18 | Орьол Ганна Олексіївна | вихователь
| 10 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
19 | Потапенко Тетяна Семенівна
| інст. з фізкультури | 40 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
20 | Ткаченко Світлана Віталіївна | вихователь | 27 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
21 | Ткаченко Наталія Іванівна | муз керівник | 50 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
22 | Тютюнник Ірина Валеріївна | вихователь
| 7 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІI категорії» |
23 | Черниш Юля Миколаївна | вихователь | 19 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
24 | Шевченко Ірина Олександрівна | вихователь
| 10 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІІ категорії» |
Для забезпечення цілеспрямованості і послідовності роботи, практичному здійсненню педагогічних заходів потрібно чітке планування та визначення пріоритетних напрямків роботи.
Головними пріоритетними завданнями діяльності дошкільного навчального закладу на 2020-2021 навчальний рік стають:
- Формування фізичних та моральних якостей дошкільників засобом рухливих ігор та елементів спорту.
- Створення сприятливого освітнього простору для організації мовленнєвої діяльності дошкільників засобами художнього слова.
- Формування життєвої компетентності дошкільника засобами образотворчого мистецтва та художньої праці.
Програмно-методичне забезпечення
Освітні програми:
Базовий компонент дошкільної освіти, наук. кер. Богуш А.М., 2012
Комплексні програми:
- Комплексна освітня програма «Дитина в дошкільні роки», наук. керівник проф. Крутій К.Л. (лист МОН про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» від 06.11.2015 № 1/11-16160)
- Комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей раннього віку «Соняшник» Л.В. Калуська.-Тернопіль: Мандрівець, 2014.
Парціальні програми:
- «Про себе треба знати , про себе треба дбати», парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку, Лохвицька Л.В., 2018
- «Англійська мова для дітей дошкільного віку», програма навчання і розвитку дітей. Видавництво: “Шкільний світ”, Шкваріна Т. 2008 р.
- Парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії
дітей від 4 до 6–7 років «Вчимося жити разом». — К.: Видавництво «Алатон», 2016.
- «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку, за наук. ред.. Рейпольської О.Д.,2016
- «Грайлик», парціальна програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі, Березина О.М., Гніровська О.З., 2014
- «Казкова фізкультура», парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку, Єфименко М.М., 2019
- «Навчання плаванню дітей дошкільного віку», Осокіна Т.І.
2. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВАНТАЖЕННЯ ТА ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2020-2021 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами | |||
Група раннього віку | Молодша група | Середня група | Старша група | |
Ознайомлення із соціумом | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) | 4 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | – | – | – |
Логіко-математичний розвиток | – | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 3 | 3 | 3
|
Здоров’я та фізичний розвиток | 2 | 3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 12 | 15 |
Максимальна кількість занять на тиждень | 10 | 14 | 16 | 20 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) | 1,4 | 3,5 | 5,3 | 8,3 |
Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.
Тривалість одного заняття:
у групі раннього віку – 10 хвилин;
у групі молодшого дошкільного віку – 15 хвилин;
у групі середнього дошкільного віку – 20 хвилин;
у групі старшого дошкільного віку – 25 хвилин.
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у першій молодшій не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.
Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно). Щоденно проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у різних видах їх діяльності протягом дня. При цьому забезпечено нормативні вимоги до тривалості статичного навантаження у положенні сидячи на одному занятті, а саме:
у групі раннього віку – 10 хвилин;
у групі молодшого дошкільного віку – 15 хвилин;
у групі середнього дошкільного віку – 20 хвилин;
у групі старшого дошкільного віку – 25 хвилин.
Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.
Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з І молодшої групи. Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості. Тривалість занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 4 років 20 хвилин від 4 до 5 років – 25 хвилин; від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.
Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.
Зміст освітнього процесу в закладі спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента:
Освітня лінія | Зміст освітнього процесу |
Особистість дитини | Передбачає: – формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; – виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка. |
Дитина в соціумі | Передбачає: формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства |
Дитина в природному довкіллі
| Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування. |
Мовлення дитини | Передбачає: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови. |
Дитина в світі культури | Передбачає: формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання. |
Гра дитини | Передбачає: розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень. |
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі | Передбачає: сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях. |
Організація гурткової роботи в ДНЗ на 2020-2021 н.р.
Робота в гуртках за інтересами дітей є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. ЇЇ мета: задовольняти потреби і зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.
№ | Назва гуртка | Керівник | День тижня | Час роботи |
1 | “Барбарики” | Кудрявцева Л.П. (музичний керівник) | вівторок четвер | 15.10 – 15.35 15.10 – 15.35 |
2 | “Іскра” | Потапенко Т.С. (інструктор з фізкультури) | середа п’ятниця | 16.00 – 16.30 16.00 – 16.30 |
3 | “Чарівний пензлик” | Малихіна А.М. (вихователь) | п’ятниця | 15.50 – 16.20 |
Організаційно-методичні умови:
- Гуртки спрямовані на вихованців старшого дошкільного віку
- Максимальна кількість дітей в групі 10-12 осіб
- Гурток проводиться 2 рази на тиждень у ІІ половину дня
- Тривалість заняття 30-35 хвилин
Функціонування басейну в ДНЗ
Плавання є однією з найбільш дієвих форм фізичного виховання дітей. Під час плавання на організм впливає низка позитивних чинників – це вода, повітря, температура та рухова активність.
Регулярні заняття плаванням забезпечують загальнозміцнювальну дію на організм дітей, формують корисну навичку – вміння вільно рухатися у воді. Вони поліпшують фізичний розвиток у 93,5% дітей, зокрема сприяють формуванню правильної постави, запобігають розвитку плоскостопості, збільшують життєву ємність легень та сприяють розвитку силових характеристик м’язів тулуба. Окрім того, під час плавання відбувається процес очищення шкіри, полегшується її дихання; активується робота внутрішніх органів і тренуються фізіологічні системи організму.
Таким чином, плавання можна використати як корекцію при дефектах постави і стопи у дітей або як засіб профілактики цих порушень.
Порядок відвідування дітьми плавального басейну
До занять з плавання в басейні допускаються діти з довідками від лікаря щодо стану їх здоров’я, а також результатами обстеження на наявність гельмінтів.
Заняття в басейні проводяться протягом усього року. Навчання дітей плаванню починаються з молодшої групи. Розклад занять складено так, що діти всіх вікових груп плавають 2 рази на тиждень в першій половині дня підгрупами до 10 осіб.
Мета – оздоровлення, фізичне удосконалення вихованців, формування у них таких якостей, як сміливість, воля, бажання долати труднощі.
Спеціальної спортивної мети не ставимо.
Тривалість заняття в басейні:
Молодша група – 20 хв.
Середні групи – 20-25 хв.
Старші групи – 25-30 хв.
Функціонування ізостудії в ДНЗ
В дитячому садку працює ізостудія, яку діти відвідують із задоволенням. Мета керівника : ознайомити дітей з творами мистецтва, навчити їх малювати, використовуючи різні методики і техніки відображення дійсності, розвиток дитячих здібностей і творчості. Заняття ізостудії відвідують діти , починаючи з молодшої, підгрупами до 10 осіб в першій половині дня. Вихованці середніх і старших груп малюють 2 рази на тиждень, а діти молодших груп – 1 раз.
Тривалість заняття в ізостудії:
Молодша група – 20 хв.
Середні групи – 20-25 хв.
Старші групи – 25-30 хв.
3. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Завдання змістовних ліній Базового компонента дошкільної освіти реалізується через різні форми організації життєдіяльності дошкільників (відповідно до Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 276.07.2010 №1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі»). Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.
Види занять за змістовими напрямами освітньої роботи:
– з фізичного розвитку ( фізична культура, валеологічне виховання);
– з пізнавального розвитку (ознайомлення з соціумом, з природним довкіллям, логіко-математичний розвиток);
– з мовленнєвого розвитку (зв’язне мовлення, поповнення словника, граматична складова мовлення, граматика, в т.ч. підготовка руки до письма);
– з художньо-продуктивної діяльності (образотворча, літературна та музична діяльність) .
При організації роботи ЗДО всі працівники керуються планом роботи закладу на навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.
Планування у вікових групах та організація життєдіяльності здійснюється за режимними моментами відповідно до блочно-тематичного планування з урахуванням освітніх ліній, та базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.
Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи такі види планування: перспективне та календарне. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання програми.
Перспективний план розробляється на місяць наперед. В ньому зазначається:
– комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну; робота з батьками на місяць; теми тижнів; орієнтовний розподіл занять на тиждень; планування другої половини дня. Календарні плани складаються вихователями на наступний день. У цих планах зазначаються: дата; тема тижня/дня; планування І та ІІ половини дня за режимними моментами; мета діяльності; форми і методи роботи до кожного виду діяльності.
4. УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Відповідно частини 3 ст. Закону України «Про освіту» у комунальному дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №71 «Золота рибка» сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, яку схвалено педагогічною радою закладу (протокол №1 від 27.08.2020 року).
У рамках зазначеної системи у 2020-2021 навчальному році будуть здійснені заходи щодо визначення стану забезпечення якості освітнього процесу.
Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень тричі на рік: у вересні – на початок навчального року, січень/лютий – контрольний зріз на середину навчального року, та у травні – підсумковий на кінець навчального року.
Завдання моніторингу :
- безперервно спостерігати за динамікою розвитку ДНЗ, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;
- здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у дошкільному навчальному закладі;
- підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг;
- залучати батьківську громадськість в процес поліпшення якості освіти ДНЗ.
Моніторинг досягнень дітей у всіх вікових групах здійснюється за методичними посібниками:
- “Діагностика за основними лініями Базового компоненту для дітей молодшого дошкільного віку”, 2017 ( загальна редакція Ісмаілова Н.В., спеціаліст (дошкільних закладів) управління освіти Краматорської міської ради, Скумен І.В., методист методичного кабінету управління освіти Краматорської міської ради;
- “Діагностика за основними лініями Базового компоненту для дітей середнього дошкільного віку”, 2017 ( загальна редакція Ісмаілова Н.В., спеціаліст (дошкільних закладів) управління освіти Краматорської міської ради, Скумен І.В., методист методичного кабінету управління освіти Краматорської міської ради;
- «Вивчення рівня освіченості, розвинутості та вихованості дитини 6-7 років за вимогами Базового компоненту», 2013 ( загальна редакція Валебна Т.А., спеціаліст (дошкільних закладів) управління освіти Краматорської міської ради, Ісмаілова Н.В., методист методичного кабінету управління освіти Краматорської міської ради;
- «Організація діагностичної діяльності у напрямку комплексного вивчення соціально-психологічної готовності дитини до навчання у школі в умовах дошкільного закладу», Донецьк, 2008
- Моніторинг видів здібностей старших дошкільників за методикою Смілянської Н.П.
Освітня програма комунального дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №71 «Золота рибка» забезпечує досягнення дітьми результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.