- ВСТУП
Освітня програма комунального дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №71 «Золота рибка» на 2021-2022 навчальний рік розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 33 від 12.01.2021 р.
Освітня програма діяльності дошкільного навчального закладу зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя та створення умов для соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.
Освітня програма визначає:
- загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);
- перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;
- форми організації освітнього процесу;
- систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
- ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА
Повна назва закладу | Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 71 «Золота рибка» комбінованого типу Краматорської міської ради |
Код ЄДРПОУ | 35672153 |
Юридична адреса закладу | 84331 Донецька область, м. Краматорськ, Бульвар Краматорський,18-А |
Електронна адреса | sad71krm@ukr.net |
Сайт | https://zdo71.in.ua/ |
Прізвище, ім’я, по батькові завідувача закладу | Ушкало Яна Євгенівна |
Дата заснування закладу | 01.06.1980р. |
Проектна потужність | 166 місць |
Кількість груп | 10 груп : 2 групи раннього віку; 2 групи молодшого дошкільного віку; 3 групи середнього дошкільного віку; 3 групи старшого дошкільного віку |
Групи з пріоритетними напрямками роботи | 2 групи з художньо-естетичного напрямку – № 9,4; 1 група з театрального напрямку – № 11; 1 група з вивчення іноземної мови – № 7; 1 група з екологічного напрямку – № 10; 3 групи для дітей з порушенням постави і стопи – №3,6,8. |
Мова навчання | Українська |
Режим роботи закладу | Режим роботи закладу: 6. 00 – 18.00 . Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні. |
Години прийому завідувача | Понеділок – 8.00 – 16.30 |
Телефон | (06264)5-03-47 |
- ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕССУ
Пріоритетніий напрямок роботи закладу – художньо-естетичний
Тривалість навчального року: 1 вересня 2021 року – 31 серпня 2022 року (оздоровчий період – з 1 червня 2022 року по 31 серпня 2022 року ).
У дошкільному навчальному закладі створені оптимальні умови для організації життєдіяльності, виховання та оздоровлення дітей.
До послуг дітей:
- 1 спортивний зал;
- музичний зал;
- плавальний басейн;
- ізостудія « Чарівний пензлик».
Режим роботи груп:
Групи | Час роботи | Вихователі |
Група раннього віку № 1 | з 7.00 до 17.30 | Давидова О.Є. Тютюнник І.В. |
Група раннього віку № 5 | з 7.00 до 17.30 | Гейко І.Б. Литвинова Л.Я. |
Молодша група № 6 | з 6.00 до 18.00 | Кириченко О.В. Брехова О.В. |
Молодша група № 7 | з 7.00 до 17.30 | Кахнюк Г.М. Орлова І.В. |
Середня група № 8 | з 6.00 до 18.00 | Іващенко Н.В. Гришина Н.В. |
Середня група № 10 | з 7.00 до 17.30 | Орьол Г.О. |
Середня група № 11 | з 7.00 до 17.30 | Черниш Ю.М. Омісь Т.І. |
Старша група № 3 | з 6.00 до 18.00 | Литнєва І.В. Ткаченко С.В. |
Старша група № 4 | з 7.00 до 17.30 | Шевченко І.О. |
Старша група № 9 | з 7.00 до 17.30 | Козлова О.М. Гришина Н.В. |
Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти
З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2020-2021 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами | |||
Група раннього віку | Молодша група | Середня група | Старша група | |
Ознайомлення із соціумом | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) | 4 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | – | – | – |
Логіко-математичний розвиток | – | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 3 | 3 | 3
|
Здоров’я та фізичний розвиток | 2 | 3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 12 | 15 |
Максимальна кількість занять на тиждень | 10 | 14 | 16 | 20 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) | 1,4 | 3,5 | 5,3 | 8,3 |
Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.
Тривалість одного заняття:
у групі раннього віку – 15 хвилин;
у групі молодшого дошкільного віку – 20 хвилин;
у групі середнього дошкільного віку – 20-25 хвилин;
у групі старшого дошкільного віку – 25-30 хвилин.
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у першій молодшій не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.
Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно). Щоденно проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у різних видах їх діяльності протягом дня. Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.
Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з І молодшої групи. Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості. Тривалість занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 4 років 20 хвилин від 4 до 5 років – 25 хвилин; від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.
Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.
Зміст освітнього процесу в закладі спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента:
Режим дня по вікових групах
№ | Режимні процеси | групи ран. віку № 1, 5 | молодші групи № 6,7 | середні групи № 8, 10, 11 | старші групи № 3, 4, 9 |
1 | Ранковий прийом дітей на свіжому повітрі Огляд, спілкування вихователя з дітьми ( індивідуальна робота, «хвилинки настрою»), формування культури поведінки (вітання, ввічливі взаємини з однолітками, дорослими); спостереження за об’єктами та явищами природи, самостійна ігрова діяльність дітей, формування культурно-гігієнічних навичок (використання носової хустки, контроль за зовнішнім виглядом, охайністю зачіски); мовні ігри; ігри малої і середньої рухливості, підготовка до ранкової гімнастики | 6.00-7.50 | 6.00-8.00 | 6.00-8.10 | 6.00-8.00
|
2 | Ранкова гімнастика | 7.50-8.00 | 8.00-8.10 | 8.10-8.20 | 8.10-8.20 |
3 | Підготовка до сніданку Гігієнічні процедури, ознайомлення з меню на сніданок, оголошення його дітям; привернення уваги дітей до їжі та естетичного оформлення столів; доручення (чергування). | 8.00-8.10 | 8.10-8.20 | 8.20-8.30 | 8.20-8.30 |
4 | Сніданок Індивідуальна робота з виховання культури прийому їжі; правила етикету; оцінювання діяльності. | 8.10-8.40 | 8.20-8.45 | 8.30-8.50 | 8.30-8.50 |
5 | Підготовка до навчальної діяльності Самостійні ігри, індивідуальна робота, дихальна гімнастика; доручення (чергування по заняттям) | 8.45-9.00 | 8.45-9.00 | 8.50-9.00 | 8.50-9.00 |
6 | Навчальна діяльність Фіз.хвилинки, фіз..паузи, пальчикова гімнастика, вправи на розвиток мовного дихання, прибирання робочих місць після заняття | 9.00-9.45 | 9.00-10.30 | 9.00-10.40 | 9.00-10.50 |
7 | Підготовка до прогулянки Створення інтересу; ігрові прийоми; індивідуальні бесіди; добирання ігрового матеріалу; мотивація діяльності дітей на прогулянці; одягання: послідовність, мовні доручення | 9.45-10.10 | 10.30-10.50 | 10.40-11.00 | 10.50-11.10 |
8 | Прогулянка спостереження в природі, індивідуальна робота, трудова діяльність, ігри різної рухливості, дидактичні ігри, ігри з піском та снігом, сюжетно-рольові ігри; оздоровчий біг, самостійна діяльність, фізичні вправи на свіжому повітрі, піший перехід | 10.10-11.00 | 10.50-12.00 | 11.00-12.15 | 11.10-12.30 |
9 | Повернення з прогулянки Гігієнічні водні процедури, трудові доручення; ознайомлення з меню на обід, оголошення його дітям; доручення (чергування). | 11.00-11.30 | 12.00-12.20 | 12.15-12.30 | 12.30-12.40 |
10 | Обід Індивідуальна робота з виховання культури прийому їжі; правила етикету | 11.30-12.10 | 12.20-12.50 | 12.30-13.00 | 12.40-13.00 |
11 | Сон Гігієнічні процедури; створення умов для організації сну; релаксаційні вправи.
| 12.10-15.00 | 12.50-15.00 | 13.00-15.00 | 13.00-15.00 |
12 | Поступовий підйом, гімнастика пробудження, корекційні вправи, повітряні вани в русі, гартуючі процедури; доручення (чергування). | 15.00-15.20 | 15.00-15.20 | 15.00-15.20 | 15.00-15.20 |
13 | Полуденок | 15.20-15.40 | 15.20-15.40 | 15.20-15.40 | 15.20-15.40 |
14 | Індивідуальна робота з дітьми, трудова діяльність; настільні, дидактичні, читання книжок, створення умов для самостійної діяльності (понеділок – образотворча діяльність, вівторок – худ-мовленнєва діяльність, середа – музична діяльність, четвер – театралізована діяльність, п’ятниця – дослідницько-пошукова діяльність). | 15.40-16.10 | 15.40-16.10 | 15.40-16.10 | 15.40-16.10 |
15 | Підготовка до прогулянки Одягання, відпрацювання послідовності одягання (ігрові, словесні, наочні, практичні прийоми). | 16.10-16.30 | 16.10-16.30 | 16.10-16.30 | 16.10-16.30 |
16 | Прогулянка Самостійна ігрова діяльність, ігри малої та середньої рухливості, розваги, читання, розмови, освітня робота з дотримання правил безпеки життєдіяльності, спостереження; малювання на асфальті крейдою, кольоровою водою; бесіди з батьками | 16.30-18.00 | 16.30-18.00 | 16.30-18.00 | 16.30-18.00 |
Організація гурткової роботи в ДНЗ на 2021-2022 н.р.
Робота в гуртках за інтересами дітей є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. ЇЇ мета: задовольняти потреби і зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.
№ | № групи | Назва гуртка | Час проведення | Керівник | Програми, за якими працює гурток |
1 | Середня група №11 | “Барбарики” | Вівторок (15.10 – 15.35) Четвер (15.10 – 15.35) | Кудрявцева Л.П. (музичний керівник) | «Музично-казкові намистинки: оздоровчо-освітня робота з дітьми 4 року життя», 2018 р. |
2 | Старші групи № 3, 4, 9 | “Іскра” | Середа (16.00 – 16.30)
П’ятниця (16.00 – 16.30) | Потапенко Т.С. (інструктор з фіз.- ри) | «Казкова фізкультура», парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку, Єфименко М.М., 2019 |
3 | Середні групи № 8,10,11 | “Чарівний пензлик” | П’ятниця (15.50 – 16.20) | Малихіна А.М. (вихователь) | Перспективне планування |
Організаційно-методичні умови:
- Гуртки спрямовані на вихованців середнього і старшого дошкільного віку
- Максимальна кількість дітей в групі 10-12 осіб
- Гурток проводиться 2 рази на тиждень у ІІ половину дня
- Тривалість заняття 30-35 хвилин
Функціонування басейну в ДНЗ
Плавання є однією з найбільш дієвих форм фізичного виховання дітей. Під час плавання на організм впливає низка позитивних чинників – це вода, повітря, температура та рухова активність.
Регулярні заняття плаванням забезпечують загальнозміцнювальну дію на організм дітей, формують корисну навичку – вміння вільно рухатися у воді. Вони поліпшують фізичний розвиток у 93,5% дітей, зокрема сприяють формуванню правильної постави, запобігають розвитку плоскостопості, збільшують життєву ємність легень та сприяють розвитку силових характеристик м’язів тулуба. Окрім того, під час плавання відбувається процес очищення шкіри, полегшується її дихання; активується робота внутрішніх органів і тренуються фізіологічні системи організму.
Таким чином, плавання можна використати як корекцію при дефектах постави і стопи у дітей або як засіб профілактики цих порушень.
Порядок відвідування дітьми плавального басейну
До занять з плавання в басейні допускаються діти з довідками від лікаря щодо стану їх здоров’я, а також результатами обстеження на наявність гельмінтів.
Заняття в басейні проводяться протягом усього року. Навчання дітей плаванню починаються з молодшої групи. Розклад занять складено так, що діти всіх вікових груп плавають 2 рази на тиждень в першій половині дня підгрупами до 10 осіб.
Мета – оздоровлення, фізичне удосконалення вихованців, формування у них таких якостей, як сміливість, воля, бажання долати труднощі.
Спеціальної спортивної мети не ставимо.
Тривалість заняття в басейні:
Молодша група – 20 хв.
Середні групи – 20-25 хв.
Старші групи – 25-30 хв.
Графік проведення занять з плавання
Понеділок | Вівторок | Середа | Четвер | П’ятниця | |
№6 молодша | 9.40 10.20 | 9.50 10.30 | |||
№7 молодша | 9.00 9.40 | 9.00 9.40 | |||
№8 середня | 9.00 9.50 | 9.00 9.50 | |||
№10 середня | 9.50 10.40 | 9.50 10.40 | |||
№11 середня | 9.00 9.50 | 9.40 10.30 | |||
№3 старша | 11.20 12.20 | 10.40 11.40 | |||
№4 старша | 10.20 11.20 | 11.00 12.00 | |||
№9 старша | 11.00 12.00 | 11.00 12.00 |
Функціонування ізостудії в ДНЗ
В дитячому садку працює ізостудія, яку діти відвідують із задоволенням. Мета керівника : ознайомити дітей з творами мистецтва, навчити їх малювати, використовуючи різні методики і техніки відображення дійсності, розвиток дитячих здібностей і творчості. Заняття ізостудії відвідують діти , починаючи з молодшої, підгрупами до 10 осіб в першій половині дня. Вихованці середніх і старших груп малюють 2 рази на тиждень, а діти молодших груп – 1 раз.
Тривалість заняття в ізостудії:
Молодша група – 20 хв.
Середні групи – 20-25 хв.
Старші групи – 25-30 хв.
Графік проведення занять з малювання в ізостудії
Понеділок | Вівторок | Середа | Четвер | П’ятниця | |
№6 молодша | 10.00 10.40 | ||||
№7 молодша | 9.00 9.40 | ||||
№8 середня | 10.50 11.30 | 10.50 11.30 | |||
№10 середня | 9.00 9.50 | 9.00 9.50 | |||
№11 середня | 10.40 11.30 | 10.40 11.30 | |||
№3 старша | 10.00 11.00 | 9.40 10.40 | |||
№4 старша | 9.00 10.00 | 9.00 10.00 | |||
№9 старша | 10.00 10.50 | 10.00 10.50 |
В програмі для полегшення реалізації її змісту здійснено розподіл програмового матеріалу за тематично – блочним принципом з урахуванням лексичної теми тижня.
Перелік тем до календарного планування в ДНЗ №71 «Золота рибка»
за програмою «Дитина» на 2021-2022 н.р.
О С І Н Ь | ВЕРЕСЕНЬ | 01.09.-03.09. | ДІАГНОСТИКА «Давайте познайомимось» | 01.09-день Знань |
06.09.-10.09. | ДІАГНОСТИКА «Дитячий садок» | |||
13.09.-17.09. | Моя сім’я | |||
20.09.-24.09. | Кольоровий тиждень | 26.09-Всеукр.день дошкілля | ||
27.09.-01.10. | Тиждень дорожнього руху | |||
ЖОВТЕНЬ | 04.10.-08.10. | Кольори осені | ||
11.10-15.10 | Україна – моя Батьківщина | 14.10-день укр..козацтва,Захисника | ||
18.10-22.10 | Осінні дарунки саду і городу | |||
25.10-29.10 | Осінні дарунки лісу (ягоди, гриби, квіти) | |||
ЛИСТОПАД | 01.11-05.11 | Як тварини до зими готуються | ||
08.11-12.11 | Про мораль знати – негараздів уникати | 09.11-день укр..мови та писемності | ||
15.11-19.11 | Здоровими зростаємо-корисну їжу вживаємо | |||
22.11-26.11 | Пізня осінь іде-зміни всім несе (узагальнення) | |||
ЗИМА | ГРУДЕНЬ | 29.11-03.12. | Перелітні і зимуючі птахи | |
06.12-10.12. | Житло, домівка | 06.12-день Збройних Сил України 10.12 – всесв.день футболу | ||
13.12-17.12. | Чистота – запорука здоров’я | 19.11-день Святого Миколая | ||
20.12.-24.12. | Одяг і взуття | |||
27.12-31.12 | Новорічні розваги | |||
СІЧЕНЬ | 03.01-07.01. | КАНІКУЛИ. «Новорічні святки» | ||
10.01-14.01. | КАНІКУЛИ. «Новорічні святки» | 11.01-міжнар.день Спасибі | ||
17.01-21.01. | Дикі тварини взимку | 22.01-день Соборності України | ||
24.01-28.01. | Ігри та іграшки | 28-Міжнар.день конструктора Лєго | ||
ЛЮТИЙ | 31.01.-04.02. | Тиждень безпеки життєдіяльності | ||
07.02.-11.02. | Домашні помічники (побутова техніка), посуд | |||
14.02.-18.02. | Домашні тварини | |||
21.02.-25.02. | Тиждень рідної мови | 21.02-міжнародний день рідної мови | ||
ВЕСНА | БЕРЕЗЕНЬ | 28.02.-04.03. | Матусю кохаємо – від душі вітаємо | |
07.03.-11.03. | Зиму проводжаємо-весну зустрічаємо (узагальнення) | 9.03-день народж.Шевченко | ||
14.03.-18.03. | Подорожі | |||
21.03.-25.03. | Театральний тиждень | 27.03-міжнар.день Театру | ||
28.03.-01.04. | КАНІКУЛИ. « Настрій та емоції» ДІАГНОСТИКА з розвитку мовлення | 1.04-день гумору та сміху | ||
КВІТЕНЬ | 04.04.-08.04. | Тиждень здоров’я «Весело граємо – сильними зростаємо» | 07.04-всесвітній день здоров’я | |
11.04.-15.04. | Космос | |||
18.04.-22.04. | Готуємось до Великодня | 24.04 – Пасха | ||
25.04.-29.04. | Професії | |||
ТРАВЕНЬ | 02.05.-06.05. | Мурахи і комахи | ||
09.05.-13.05. | Подих весни (узагальнення) | |||
16.05.-20.05. | ДІАГНОСТИКА «Ми зі спортом дружимо» | 19.05-День Вишиванки | ||
23.05.-31.05. | ДІАГНОСТИКА «Тиждень творчості» |
- НОРМАТИВНО – ПРАВОВЕ ЗАБЕСПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДО
Освітня діяльність у дошкільному закладі у 2021/2022 навчальному році буде організована відповідно до:
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про дошкільну освіту»;
- Базового компонента дошкільної освіти в Україні, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 33 від 12.01.2021 р;
- Положенням про заклад дошкільної освіти (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305 зі змінами);
- Постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»;
- наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів» та наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»;
- листами Міністерства освіти і науки України від 16.03.2012 №1/9-198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», від 28.05.2012 №1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», від 18.09.2014 № 1/9-473 «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів», від 02.09.2016 № 1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах», від 02.09.2016 № 1/9-456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах», від 20.10.2016 № 1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами», від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах», від 11.10.2017 № 1/9-546 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців», від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», від 10.08.2021 № 1/9-406 «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році», від 09.08.2021 № 1/9-404 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2021/2022 навчальному році», від 07.07.2021 № 1/9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік», від 14.02.2019 № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»; від 09.12.2019 № 1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти», від 12.12.2019 № 1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти»;
- статуту закладу .
Програмно-методичне забезпечення
Освітні і комплексні програми | |
«Дитина», освітня програма для дітей від 2 до 7 років (наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.) – нова редакція 2020 року; методичні рекомендації до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» – нова редакція 2020 року. |
всі групи |
Парціальні програми | |
«Про себе треба знати , про себе треба дбати», парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку, Лохвицька Л.В., 2018 | дошкільні групи |
«Казкова фізкультура», парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку, Єфименко М.М., 2019 | спеціальні групи для дітей з порушенням постави і стопи № 3 (старша), №6(молодша), №8(середня) |
«Аква-театр», парціальна програма адаптації дітей раннього та дошкільного віку до водного середовища і навчання плаванню. Адаптація до водного середовища: ранній і молодший дошкільний вік. Навчання самостійному плаванню: середній і старший дошкільний вік, Єфименко М.М., Лит’яков М.В. (Лист ІМЗО від 16.04.2019 №22.1/12-Г-207) | дошкільні групи |
«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»: парціальна програма /. Н.Гавриш, О.Пометун. К., 2019. | група № 10(середня) |
- ЗАБЕСПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Кадровий склад
Успішному та якісному вирішенню освітніх завдань дошкільного закладу сприяє кадрове забезпечення. На даний момент ЗДО повністю укомплектований співробітниками і становить 60 працівників, з яких 25 – педагогічний персонал, 35 – обслуговуючий персонал. Серед педагогічних працівників:
- завідувач – 1;
- вихователь-методист – 1;
- вихователі – 20 (з них 1 – у відпустці з догляду за дитиною);
- інструктор з фізичної культури – 2;
- музичний керівник – 2;
- керівник ізостудії – 1
Освітньо-кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів
закладу дошкільної освіти
№ п/п | П.І.Б. | Посада | Педагогічний стаж |
Освіта
| Результат атестації |
1 | Ушкало Яна Євгеніївна | завідувач | 26 | вища | Підтверджено «Спеціаліст вищої категорії» |
2 | Непоп Ольга Віталіївна | вихователь-методист | 27 | вища | Підтверджено «Спеціаліст» Присвоєно звання «Вихователь- методист» |
3 | Балалаев Микола Іванович | інст. з фізкультури | 31 | вища | Підтверджено «Спеціаліст вищої категорії» |
4 | Брехова Ольга Вікторівна | вихователь | 2 міс | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | ___ |
5 | Гейко Ірина Борисівна | вихователь | 37 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
6 | Гришина Наталія Вікторівна | вихователь | 28 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
7 | Давидова Оксана Євгеніївна | вихователь | 19 | вища | Підтверджено «Спеціаліст І категорії» |
8 | Іващенко Наталія Володимирівна | вихователь | 25 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
9 | Кахнюк Анна Миколаївна | вихователь | 27 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
10 | Кудрявцева Лілія Павлівна | муз керівник | 21 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорію» |
11 | Козлова Олена Миколаївна | вихователь | 27 | повна загально- середня (пед.клас) | Підтверджено «Спеціаліст» |
12 | Кириченко Оксана Володимирівна | вихователь | 24 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
13 | Литвинова Любов Ярославна | вихователь | 22 | вища | Підтверджено «Спеціаліст ІІ категорії» |
14 | Литнева Інна Володимирівна | вихователь | 31 | вища | Підтверджено «Спеціаліст I категорії» |
15 | Малихіна Анна Миколаївна | вихователь | 4 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІІ категорії» |
16 | Омісь Тамара Іванівна | вихователь | 38 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
17 | Орлова Ірина Валеріївна | вихователь
| 9 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІІ категорії» |
18 | Орьол Ганна Олексіївна | вихователь
| 11 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
19 | Потапенко Тетяна Семенівна | інст. з фізкультури | 41 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» Присвоєно звання «Вихователь- методист» |
20 | Ткаченко Світлана Віталіївна | вихователь | 28 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
21 | Ткаченко Наталія Іванівна | муз керівник | 51 | середньо-спец. (молодший спеціаліст) | Підтверджено «Спеціаліст» |
22 | Тютюнник Ірина Валеріївна | вихователь
| 7 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІI категорії» |
23 | Черниш Юля Миколаївна | вихователь | 19 | вища | Встановлено «Спеціаліст І категорії» |
24 | Шевченко Ірина Олександрівна | вихователь
| 12 | вища | Встановлено «Спеціаліст ІІ категорії» |
Форми організації освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма ЗДО № 71 визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.
Блок здоров`язберігаючої діяльності
У межах активного рухового режиму щоденний обсяг рухової активності становить до 3-х годин для дітей раннього віку, 3-4 години для дітей молодшого і середнього дошкільного віку, 4-5 годин – для старших дошкільників.
Згідно до Листа МОН № 1/9-456 від 02.09.2016 року «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»
Особливості організації та форми роботи | Відповідальні |
Ранкова гімнастика | |
Ранній вік – щодня (4 -5 хв.) Дошкільні групи – щодня, за графіком: Молодша група – 5 – 6 хв.; Середня група – 6 – 8 хв.; Старша група – 8 – 10 хв. з квітня по вересень – на свіжому повітрі за сприятливих погодних умов, в холодний період року – у добре провітреному приміщенні Нові комплекси загальнорозвивальних вправ, види ходьби і бігу розучуються на заняттях з фізичної культури. Кожний комплекс чинний упродовж 2 тижнів, на другому тижні проводиться з ускладненнями (зміна чи введення атрибутів, інвентарю, зміна вихідних положень, темпу виконання, дозування, повна заміна окремих вправ тощо). | Вихователі |
Заняття з фізичної культури | |
Ранній вік 2 рази на тиждень за розкладом занять – 10 хв. (заняття планується і проводиться з урахуванням поділу групи на вікові підгрупи: від 2 років до 2 років 6 місяців та від 2 років 6 місяців до 3 років) Молодша група 3 рази на тиждень за розкладом занять – 15 хв. (2 заняття в фіз залі, 1 на прогулянці) Середня група 3 рази на тиждень за розкладом занять – 20 хв. (2 заняття в фіз залі, 1 на прогулянці) Старша група 3 рази на тиждень за розкладом занять – 25 хв. (2 заняття в фіз залі, 1 на прогулянці) | Інструктор з фізкультури, вихователі
|
Заняття фізичними вправами/фізкультурні комплекси | |
На прогулянці у першій половині дня в ті дні тижня, коли немає фізкультурних занять за тижневим розподілом занять в межах організованої навчально-пізнавальної діяльності. Всі групи – 2 рази на місяць (1 – новий комплекс, 1 – з ускладненнями) | вихователі |
Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм) | |
Під час денної прогулянки за планом вихователя тривалість переходу в один бік (від дошкільного закладу до місця кінцевої зупинки) становить: для дітей четвертого року життя 15-20 хвилин, п’ятого року життя – 20-25 хвилин, шостого-сьомого років життя – 25-30 хвилин. | Вихователь, інструктор з фізкультури |
Рухливі ігри | |
Щодня за планом вихователя: Під час ранкового прийому – 1 – 2 гри малої та середньої рухливості; Денна прогулянка – мінімум 2-3 гри малої, середньої та високої рухливості (перша гра починають через 10 – 15 хв. після початку прогулянки, останню проводять за 10 хв. до кінця прогулянки -малорухлива гра); Вечірня прогулянка –1- 2 гри середньої та малої рухливості. Тривалість залежить від погодних умов, віку дітей, їх кількості та бажання. Молодша група – 6 – 10 хв.; Середня група – 10 – 15 хв.; Старша група – 15 – 20 хв. | Вихователі, інструктор з фізкультури |
Фізкультурні хвилинки | |
Щодня, під час організованих навчально-пізнавальних заняттях, пов’язаних із тривалими статичними навантаженнями під час посиленої інтелектуальної, предметно-практичної, художньої діяльності. | Вихователь |
Фізкультурні паузи (динамічні перерви) | |
в перерві між малорухливими видами діяльності та організованими заняттями з метою зняття втомлюваності дітей шляхом залучення їх до виконання нескладних рухових вправ, рухливих ігор; тривалість – до 10 хвилин. | Вихователь |
Гімнастика після денного сну | |
Щодня після денного сну з включенням загальнорозвивальних вправ на різні м’язові групи із зміною вихідних положень та спеціальних вправ для формування стопи і постави залежно від віку дітей в поєднанні з контрастними повітряними ваннами. Тривалість 7 – 10 хв. | Вихователь |
Спортивні розваги | |
Починаючи з раннього віку, один-два рази на місяць, у другій половині дня. для дітей раннього віку – 15-20 хвилин, молодшого – 20-25 хвилин, середнього – 25-30 хвилин, старшого– 30-40 хвилин. | інструктор з фізкультури, муз.керівник. Вихователі, |
Фізкультурні свята | |
2 рази на рік (зима, літо): Молодший вік – 30-40 хв.; Середній вік – 40-50 хв.; Старший вік – 50-60 хв | інструктор з фізкультури, муз.керівник Вихователі |
Дні і тижні здоров’я | |
Дні здоров’я: один раз на місяць (ранній, молодший, середній, старший вік) Тижні здоров’я: щоквартально, інтегруються у програму дитячої життєдіяльності в канікулярні періоди | Вихователь – методист, інструктор з фізкультури, муз. керівник. вихователі |
Самостійна рухова діяльність | |
щодня під час ранкового прийому, денної та вечірньої прогулянок, у вільний час, відведений для самостійної діяльності дітей між основними режимними процесами. Тривалість залежить від індивідуальних особливостей дітей. | Вихователь |
Індивідуальна робота з фізичного виховання | |
у вільний час, відведений для самостійної діяльності дітей, індивідуально або з підгрупами по двоє-четверо дітей. Враховуючи стан здоров’я, фізичний розвиток, підготовленість та інтереси дітей. | Вихователь |
Загартувальні процедури | |
провітрювання приміщень (за графіком), прогулянки на свіжому повітрі, миття рук і обличчя прохолодною водою, повітряні й сонячні ванни, сон при відкритих фрамугах (у теплу погоду). ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску (літній період) | Вихователі, |
Оздоровчо профілактичні заходи | |
Аромотерапія ( осінньо – зимовий період: нарізаний часник, цибуля); Полегшений одяг в приміщенні. Крапковий масаж – щоденно, в ранні часи. Профілактика плоскостопості та порушення постави. Дихальна гімнастика підчас занять з фізичної культури та рухової активності. | вихователі інструктор з фізкультури, ст. медична сестра. |
Блок пізнавальної діяльності
Особливості організації та форми роботи | Відповідальні |
Навчальна діяльність | |
Заняття: логіко-математичний, ознайомлення з природою та навколишнім Згідно мережі занять, інтегровані, тематичні, комплексні | Вихователі |
Спільна партнерська діяльність | |
ü Спостереження. Ранок, прогулянка, 2 пол дня ü Проблемні ситуації ü Екскурсії ü Експериментально-пошукова діяльність ü Читання ü Свята і розваги ü Самостійна діяльність | Педагоги |
Блок художньо-естетичної діяльності
Особливості організації та форми роботи | Відповідальні |
Організована діяльність | |
Музична діяльність: ü Слухання музики ü Співи ü Музично-ритмічні рухи ü Гра на дитячих муз інструментах ü Музичні дидактичні ігри ü Музично-рухова імпровізація
Театралізована діяльність ü Театралізована гра ü Відвідування театру ü Драматизація
Образотворча діяльність ü Малювання : предметне, сюжетне, декоративне. ü Ліплення ü Конструювання ü Аплікапція
Художньо-мовленнєва діяльність (в ході інтегр.занять) | Вихователі Муз.керівник Керівник ізостудії |
Самостійна діяльність | |
ü Дитяче музикування ü Свята і розваги ü Творчі ігри ü Дидактичні ігри ü Ігри-медитації | Педагоги |
Блок комунікативно-мовленнєвої діяльності
Особливості організації та форми роботи | Відповідальні |
Навчальна діяльність | |
Заняття з різним пріоритетним напрямком діяльності | Вихователі
|
Спільна партнерська діяльність | |
ü Спілкування під час – ігрової діяльності – спостережень – проблемних мовленнєвих ситуацій ü Ігрові мовленнєві вправи ü Мовленнєві хвилинки (лічилки, скоромовки, прислів’я) ü Артикуляційні вправи ü Читання | Вихователі
|
Блок ігрової діяльності
Особливості організації та форми роботи | Відповідальні |
ü Сюжетно – рольові ігри ü Дидактичні ігри ü Театралізовані ігри ü Конструкторсько – будівельні ігри | Вихователі
|
Блок трудової діяльності
Особливості організації та форми роботи | Відповідальні |
ü Самообслуговування ü Чергування (починаючи з ІІ півріччя 2 молодшої групи) ü Господарсько – побутова праця ü Праця в природі ü Ручна праця | Вихователі
Помічники вихователів |
Інноваційна діяльність
Для підвищення якості освітнього процесу у дошкільному закладі запроваджуються:
№ | Назва технології | Педагог, який запроваджує | Група , на якій працює вихователь |
інноваційні освітні технології: | |||
1 | технологія А.Б. Фісюкової «Виховання казкою» | Черниш Ю.М. Омісь Т.І. | Середня група № 11 |
2 | теорія розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) Г. Альтшуллера» | Гришина Н.В. Іващенко Н.В. | Середня група № 8 |
3 | технологія М.Єфіменка «Казкова фізкультура» | Потапенко Т.С. (інструктор з фіз.-ри) Балалаєв М.І. (інст.-р з плавання) | В спеціальних групах дітей з порушенням постави і стопи: №3 – старша, №6 – молодша №8 – середня |
4 | технологія інформаційно-ігрової творчості Н. Гавриш | Козлова О.М. | Старша група №9 |
5 | технологія Л. Шульга «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку | Козлова О.М. Шевченко І.О. | Старша група №9 Старша група №4 |
6 | технологія «Дослідницько-пошукова діяльність | Орьол Г.О. Литнєва І.В. | Середня група № 10 Старша група №3 |
7 | Т.В. Піроженко «Розвиток комунікативних здібностей дітей | Шевченко І.О. | Старша група №4 |
8 | інформаційно-комунікативні технології | Шевченко І.О. Кахнюк Г.М. Орьол Г.О. | Старша група №4 Молодша група № 7 Середня група № 10 |
інноваційні здоров’язбережувальні технології: | |||
9 | Театр фізичного виховання» М. Єфименка | Потапенко Т.С. (інструктор з фіз.-ри) Балалаєв М.І. (інст.-р з плавання) | В спеціальних групах дітей з порушенням постави і стопи: №3 – старша, №6 – молодша №8 – середня |
10 | ігровий стретчинг | Потапенко Т.С. (інструктор з фіз.-ри) | Всі групи |
11 | елементи казкотерапії | Черниш Ю.М. Кириченко О.В. | Середня група № 11 Молодша група №6 |
12 | психогімнастика | Орлова І.В. | Молодша група №7 |
13 | дихальна гімнастика | Ткаченко С.В. | Старша група №3 |
14 | пальчикова гімнастика | Литвинова Л.Я. Давидова О.Є. | Група раннього віку №1,5 |
15 | крапковий масаж | Ткаченко С.В. | Старша група №3 |
- ІНСТРУМЕНТИ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Відповідно до Закону України «Про освіту» у комунальному дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №71 «Золота рибка» сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, яку схвалено педагогічною радою закладу (протокол №1 від 30.08.2021 року).
З метою аналізу стану сформованості й функціонування внутрішньої системи у ЗДО проводиться самооцінювання освітніх і управлінських процесів за напрямами:
- Ø Освітнє середовище закладу дошкільної освіти
- Ø Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку
- Ø Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти
- Ø Управлінські процеси закладу дошкільної освіти
- Освітнє середовище закладу дошкільної освіти
№ | Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти | Методи збору інформації |
1 | Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці | ü Спостереження ü Опитування (анкетування батьків, працівників закладу, медичних та педагогічних працівників) ü Вивчення документації |
2 | Створення освітнього середовища, вільного від будь – яких форм насильства та дискримінації | |
3 | Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору |
- Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку
№ | Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти | Методи збору інформації |
1 | Організація життєдіяльності вихованців у закладі | ü Спостереження за діяльністю дітей ü Вивчення документації ü Аналіз формування у дітей компетентностей шляхом проведення моніторингових досліджень |
Моніторинг досягнень дітей у всіх вікових групах здійснюється двічі на рік:
- на початку навчального року (вересень) — проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей і коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які можуть успішно освоювати освітню пpoгpaмy, але потребують індивідуальної роботи;
- у кінці навчального року (квітень — травень) — з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року.
- можливе додаткове о6стсження (в січні) особливостей динаміки розвитку тієї чи іншої дитини.
Моніторинг проводиться за методичними посібниками:
Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти / методичний посібник / упоряд.: Н.М.Шаповал, В.О.Левченко, Г.М.Остапюк; зі змін. – Тернопіль: Мандрівець, 2021.
- Фахова діяльність педагогічних працівників
закладу дошкільної освіти
№ | Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти | Методи збору інформації |
1 | Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти | ü Спостереження (освітнє середовище) ü Вивчення документації ü Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
2 | Організація життєдіяльності педагогів у закладі | ü Спостереження ü Опитування (анкетування педагогічних працівників, батьків) ü Вивчення документації ü Моніторинг |
3 | Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу | ü Вивчення документації |
4 | Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників | ü Вивчення документації ü Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
5 | Налагодження співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти | ü Вивчення документації ü Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
6 | Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти | ü Вивчення документації ü Опитування (анкетування педагогічних працівників) ü Спостереження (освітнє середовище) |
Форма моніторингового дослідження | Вікова група | Термін |
Педагогічна діагностика: моніторинг | Всі групи | Вересень Лютий травень |
Організація та проведення режимних процесів | Всі групи | Щомісяця |
Зміст та якість перспективного та календарного планів роботи | Всі групи | Щомісяця |
Аналіз адаптації дітей раннього віку | Групи раннього віку | Жовтень |
Якість підготовки та проведення ранкової гімнастики | Групи раннього віку | Жовтень |
Стан формування життєвої компетентності дітей за БКДО | Всі групи | Щомісяця |
Організація медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури | Групи дошкільного віку | Жовтень Квітень |
Якість організації рухового режиму дітей на прогулянці | Всі групи | Листопад |
Якість організації роботи в групах з пріоритетними напрямками діяльності | Групи № 4,9,7, 11 | Грудень, Січень, Лютий, березень |
ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ Забеспечення сприятливих умов та здійснення роботи з питань патріотичного виховання | Групи дошкільного віку | Листопад |
Ефективність роботи з охорони та укріплення здоров,я дітей | Всі групи | Жовтень Січень Травень Серпень |
Шляхи активізації дітей на інтегрованому занятті (взаємоперегляд) | Всі групи | Січень Квітень |
ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ Організація зображувальної діяльності та аналізу знань, умінь, навичок дітей | Всі групи | лютий |
Формування життєвої компетентності випускників | Старші групи | Травень |
Організація харчування | Всі групи | Протягом року |
- Управлінські процеси закладу дошкільної освіти
№ | Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти | Методи збору інформації |
1 | Наявність Програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань | ü Опитування (анкетування батьків, працівників, медичних та педагогічних працівників) ü Вивчення документації |
2 | Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм | ü Спостереження (освітнє середовище) ü Опитування (анкетування батьків) |
3 | Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників | ü Вивчення документації ü Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
4 | Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою
| ü Вивчення документації ü Опитування (анкетування батьків, працівників, педагогічних та медичних працівників) ü Спостереження (освітнє середовище) |
5 | Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності | ü Вивчення документації ü Спостереження (освітнє середовище) ü Опитування (анкетування працівників, педагогічних та медичних працівників, батьків) |
- ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
- Сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;
- сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;
- сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;
- сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;
- сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;
- сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;
- розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;
- сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;
- сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;
- розвинуті творчі здібності;
- сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;
- сформовані навички культури споживання;
- розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;
- сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;
- сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу.
- сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;
- розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;
- сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;
- сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;
- сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях; сформована культура мовлення та спілкування;
- засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях.
- сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;
- сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;
- спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра;
- засвоєні життєво необхідні навики поведінки на воді, основні способи плавання, підвищено рівень фізичної підготовки дітей;
- сформовані навички здорового образу життя, активної життєвої позиції.